Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom higienę podczas pracy, co wpływa pozytywnie na ich samopoczucie, a tym samym efektywność. Natomiast w przypadku przemysłu spożywczego wysoka higiena miejsca pracy jest standardem, który należy bezdyskusyjnie spełnić, ponieważ w innym wypadku pracodawcę czekają wysokie kary.
Audyt higieny w miejscu pracy
Wybór środków do higieny miejsca pracy nie jest taki prosty, a pomagają w tym specjalnie wyszkoleni pracownicy firm produkujących środki czystości, którzy mają za zadanie pomóc dobrać przedsiębiorcom profesjonalne środki do utrzymania czystości do ich potrzeb.
W skład obowiązków przedstawiciela takiej firmy wchodzi: optymalne dobranie środków czyszczących oraz przyrządów do czyszczenia danej powierzchni, dostosowanie częstotliwości mycia oraz wybór technologii pomocniczej. Całość działań takiego pracownika nazywa się audytem mającym na celu poprawę higieny miejsca pracy w danym przedsiębiorstwie.
Przedstawiciele firm produkujących Profesjonalne środki utrzymania czystości nie tylko sprzedają produkty reprezentowanej firmy, a uczestniczą również w przygotowaniu strategii podnoszenia higieny w danym miejscu pracy.
Nie warto oszczędzać na środkach czystości
Wielu przedsiębiorców ma swoistą obsesję na punkcie optymalizowania kosztów. Tym samym wielu z nich decyduje się na hurtowy zakup środków czystości bez zwracania uwagi na ich efektywność, przez co w finalnym rozrachunku płacą po prostu więcej.
Okazuje się bowiem, że w przypadku środków chemicznych nie liczy się jedynie ilość, łączna objętość kupionych preparatów, a ich wydajność. Może się okazać, że 5 litrów profesjonalnego środka utrzymania czystości będzie skuteczniejsze niż 20 litrów środka zwykłego. Natomiast jeśli cena tego pierwszego jest znacznie wyższa, to przedsiębiorca może nieświadomie narazić się na wyższe koszty, próbując je optymalizować.
Dlatego właśnie warto zlecić audyt higieny w naszym przedsiębiorstwie i zdecydować się na profesjonalnie środki utrzymania czystości, które podniosą higienę miejsca pracy, a tym samym morale pracowników, jednocześnie zmniejszając koszty.