W gąszczu stale powstających nowych salonów urody warto pomyśleć o dobrej promocji, zbudować strategię działań i ściśle się jej trzymać. Skuteczna promocja placówki to pierwszy krok do sukcesu. Jednak jak znaleźć złoty środek, aby reklama nie była nachalna, a przede wszystkim trafiała do potencjalnych klientów? Mamy na to kilka sposobów!
Internet na pierwszym miejscu
Podstawą promocji salonu jest dobrze prowadzony profil na Facebooku czy Instagramie. Klienci najczęściej tam szukają informacji, opinii na temat danego miejsca. Oglądają zdjęcia, czytają komentarze i w ten sposób wyrabiają sobie zdanie. To samo tyczy się strony www. Czytelna i miła dla oka będzie wspaniałą wizytówką salonu. Zarówno pod profile w social mediach jak i stronę www można podpiąć system do zarządzania salonem, który na co dzień zbiera opinie klientów korzystających z naszych usług. Komentarze można publikować w dowolnym miejscu w internecie (np. na stronie www). Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalni klienci, szukający informacji na temat salonu, od razu trafią na wpisy dotychczasowych klientów, co z pewnością pomoże podjąć im decyzję o wyborze Twoich usług. Dodatkowym atutem systemu jest także możliwość bezpośredniej rezerwacji wizyty z poziomu strony www czy fanpage na Facebooku, gdzie można podpiąć elektroniczny kalendarz wizyt. Warto więc rzetelnie podejść do tematu, może nawet zainwestować w osobę, która zajmie się profilami w social mediach. Jej wiedza pomoże również w płatnej promocji na facebooku czy instagramie, dobieraniu odpowiednich zdjęć, tworzeniu dobrych treści i kierowaniu postów do ściśle określonej grupy użytkowników. Miesięczny koszt prowadzenia fanpage’y zaczyna się już od kilkuset złotych.
Promocja offline
Skuteczna promocja w internecie jest bardzo ważna, nie zapominajmy jednak o tradycyjnych formach reklamy. Warto zainwestować także w promocję w lokalnych mediach, magazynach branżowych. Tutaj również istnieje kilka możliwości pokazania salonu. Zaczynając od zwykłych banerów, reklam, na współpracy barterowej czy artykułach sponsorowanych kończąc. Dowiedzmy się, jakie są planowane sesje zdjęciowe, tematy artykułów i spróbujmy wejść we współpracę z danym medium. Salon zostanie wtedy wypromowany jako współtwórca, pojawią się zdjęcia naszych prac, zabiegów, lub teksty dotyczące usług. To bardzo skuteczne rozwiązanie!
Influencer marketing
Coraz więcej salonów urody stawia również na niestandardowe formy promocji. Jedną z nich jest współpraca z influencerami, którzy polecają dany salon, zabieg czy produkt w swoich social mediach. Warto znaleźć osoby zajmujące się tego typu działaniami w mieście, w którym znajduje się Twój salon i zaproponować im współpracę. Należy pamiętać jednak, aby odpowiednio dobrać influencera do typu działalności. Dwudziestolatka nie powinna promować zabiegów na zmarszczki, a czterdziestolatek perfekcyjnego manicure.
Sprwadź również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami
Na skuteczną promocję salonu składa się wiele czynników. Warto przed podjęciem działań wybrać te formy, na których nam najbardziej zależy i które dadzą najlepszy efekt. Nie róbmy wszystkiego na raz. Skupmy się na tym, co z pewnością pomoże osiągnąć sukces i wyrobić najlepsze opinie.
Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.