Czy zmiana lokalizacji salonu to dobry pomysł?

Wybór miejsca, w którym ma się mieścić Twój salon, jest jedną z najważniejszych decyzji biznesowych. Lokalizacja może przesądzić o tym, czy uda Ci się przebić na rynku i zyskać grono wiernych klientów. Jeśli nie jesteś do końca z niej zadowolony, możesz rozważać przeprowadzkę. Nie jesteś pewien, czy to dobry pomysł? Sprawdźmy!

Kiedy warto pomyśleć o zmianie lokalizacji?

Powiedzmy sobie szczerze: przeprowadzka oznacza duże koszty. Aby ich uniknąć, należy dokładnie sprawdzić miejsce pierwszego wyboru, dowiedzieć się czy w okolicy jest bezpośrednia konkurencja, jak to miejsce jest skomunikowane z resztą miasta, jaka jest sytuacja prawna budynku, czy w pobliżu planowane są jakieś inwestycje. Niestety nie wszystko da się przewidzieć. Jeżeli problemem jest brak klientów wypróbuj różne możliwości. Zmień ofertę, reklamuj swój salon w okolicy i w sieci, zorganizuj dni otwarte. W dobie internetu lokalizacja nie ma już tak kluczowego znaczenia, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Jeżeli problem jest natury technicznej – na przykład wadliwa instalacja – najlepiej będzie oszacować koszty koniecznych napraw i ewentualnej przeprowadzki, a wtedy zadecydować. Jeśli wynajmujesz lokal i kłopot stanowi osoba właściciela, warto spróbować mediacji, być może przy udziale kogoś niezależnego. Niezależnie od sytuacji, zmianę lokalu traktuj jak ostateczność i upewnij się, że wykorzystałeś wszystkie inne możliwości.

Ryzyko rozczarowania

Dlaczego przeprowadzka do nowego lokalu powinna być ostatecznością? Bo wiąże się ze sporymi kosztami i to nie tylko finansowymi. Jeżeli nie uda Ci się znaleźć niczego odpowiedniego w pobliżu starej lokalizacji, musisz się liczyć z utratą części klientów. Wielu z nich nadal woli wybierać salony, które znajdują się blisko, a dla części dojazd może okazać się zbyt trudny. Nowego miejsca można też po prostu nie polubić – jego atmosfery, nowego rozkładu pomieszczeń. Aby uniknąć rozczarowań, przygotuj swoich klientów do tej zmiany. Wyślij wiadomości z informacją o nowej lokalizacji, wyjaśnij dlaczego to konieczne. Masową wysyłkę możesz przeprowadzić przy użyciu programu do zarządzania salonem: https://www.versum.pl/program-do-obslugi-salonu/. Możesz też zaproponować zniżkę na pierwszą wizytę w nowym miejscu. To powinno załagodzić sytuację.

Szansa na nowy początek

Jeżeli Twoja firma borykała się z kłopotami, nowa lokalizacja może oznaczać świeży start i wyjść Ci na dobre. To świetny moment na wprowadzenie nowości do swojej oferty a nawet zupełną zmianę specjalizacji. Jeśli problemem w poprzednim miejscu był brak klientów albo kiepska opinia o salonie (nawet niezasłużona), to naprawdę dobry pomysł. Postaraj się też wykorzystać atuty nowej lokalizacji – może ma lepszy dojazd z centrum, większy parking albo lepszy układ pomieszczeń? Nie popełniaj też drugi raz tych samych błędów i sprawdź wszystko dokładnie, zanim zdecydujesz się na nowy lokal.

Nie wszystko można przewidzieć i nie przed każdym błędem można się ustrzec. Z większości kłopotliwych sytuacji da się jednak wyplątać przy odpowiednim wsparciu. Zmiana lokalizacji to ryzykowna sprawa, ale może się udać!