Jak dobrze zapakować paczkę?
Pakowanie przesyłki z pozoru wydaje się prostą sprawą. Jednak należy mieć odpowiednie opakowania i zabezpieczenia, które ochronią zawartość podczas przewozu. Jak zapakować przesyłkę? Co się najlepiej do tego celu nadaje?
Wysyłka przesyłek w kartonach
Większość firm oferujących sprzedaż wysyłkową wysyła towary w opakowaniach kartonowych. W przypadku sprzętu elektronicznego zawartość jest najczęściej w oryginalnym kartonie, który dodatkowo jest włożony w drugi dla bezpieczeństwa.
Kartony i pudełka świetnie nadają się do wysyłki większych i mniejszych paczek. Dodatkowo Pakowanie przesyłek w pudełka jest szybkie. Wystarczy zawartość włożyć do środka, uzupełnić ewentualne luki papierem i obkleić karton taśmą. Do delikatniejszych przedmiotów najlepiej użyć grubych kartonów lub podwójnych.
Folia stretch do pakowania przesyłek
Bardzo popularna w ostatnim czasie jest folia stretch, którą stosują firmy do zabezpieczenia towaru przed wysyłką. Przedmioty, które na pewno nie ulegną zniszczeniu, mogą być zapakowane w folię bąbelkową i owinięte folią stretch. To w zupełności wystarczy, aby paczka dotarła w całości do celu.
Folia stretch jest tania i można używać jej także do zabezpieczenia kartonu. Najczęściej jest dostępna w kolorze czarnym, a więc zawartość przesyłki jest niewidoczna, co dla wielu firm jest bardzo ważne. Pakowanie przy pomocy tej folii jest łatwe i szybkie, a to w konsekwencji przyspiesza wysyłkę.
Jak dobrze zapakować paczkę?
Pakowanie przesyłek nie jest ciężkim zadaniem, ale trzeba mieć wprawę, aby szło to sprawnie. Najważniejsze są materiały zabezpieczające. Może się przydać folia bąbelkowa, którą używa się najczęściej do przedmiotów delikatnych. Dobrym rozwiązaniem jest też styropian, który zabezpiecza doskonale szkło czy elektronikę.
Najłatwiej jest zapakować towar w karton, który musi być dobrze oklejony taśmą. Jeśli zawartość jest delikatna, to nie wolno zapomnieć o informacji, że paczką nie wolno rzucać. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że przesyłka dotrze w całości do odbiorcy.