Sklep internetowy wymaga odpowiedniej promocji. W tym celu można wykorzystać kilka bardzo skutecznych rozwiązań. Na pewno warto zainwestować w pozycjonowanie, które pomoże w uzyskaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Media społecznościowe
W zasadzie trudno wyobrazić sobie promocję sklepu internetowego bez wykorzystania możliwości, które dają media społecznościowe. Co więcej korzystanie z takich serwisów nie jest związane z dużymi wydatkami, więc nie wpływa niekorzystnie na finanse firmy. Założenie strony sklepu na Facebooku nic nie kosztuje. W e-commerce bardzo ważna jest wielokanałowość – wykorzystanie różnych kanałów, aby dotrzeć do klienta. W przypadku sklepu internetowego należy skupić się na przyciągnięciu jak największego ruchu na stronę. W tym celu trzeba wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, które sprawią, że sklep zostanie dostrzeżony przez internautów.
E-mail marketing
Praktycznie każdy użytkownik Internetu korzysta również z poczty. Jest to doskonały sposób komunikacji z klientami sklepu, trzeba jednak pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad. Przede wszystkim należy unikać spamu, czyli wysyłania wiadomości, które nie zawierają żadnych przydatnych informacji z punktu widzenia klienta. Oczywiście wiadomości wysyłane przez firmę mogą trafiać jedynie dla osób, które wyraziły zgodę na ich otrzymywanie. Taką zgodę można uzyskać na wiele różnych sposobów, na przykład proponując na stronie sklepu zapisanie się do newslettera. Wiadomości nie wolno wysyłać zbyt często – należy robić to wyłącznie, kiedy mamy istotne informacje. W zależności od rodzaju działalności może to oznaczać dwa maile w tygodniu lub jeden w miesiącu.
Porównywarki cenowe
Porównywarki są bardzo przydatne z punktu widzenia klienta, ponieważ pozwalają na znalezienie produktów w korzystnych cenach. Nie trzeba tracić czasu na samodzielne sprawdzanie ofert kilku lub kilkunastu sklepów, wystarczy odwiedzić jedną stronę, żeby wybrać najbardziej korzystną ofertę. Porównywarki pozwalają na segregowanie ofert pod względem różnych cech, np. dostępności lub czasu wysyłki, jednak najważniejszym kryterium dla większości klientów będzie cena.
Zakupy grupowe
Zakupy grupowe dają klientom szansę na skorzystanie z tańszej oferty. Plusem dla kupującego jest niska cena, co niestety oznacza, że sprzedawca nie zarabia wiele na takiej transakcji. Dlatego skorzystanie z serwisu typu Groupon warto potraktować przede wszystkim jako formę promocji, sposób na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie rozpoznawalności, a nie jako metodę na zarobek.
Warto zwrócić uwagę, że wybór konkretnej strategii działania będzie zależał w dużym stopniu od branży. Na przykład w turystyce doskonale sprawdzają się porównywarki rezerwacyjne, które pozwalają na szybkie wyszukanie i rezerwację tanich wakacji, lotów, noclegów, itp. Sklep internetowy z odzieżą może promować się w klubach sprzedażowych. W niektórych branżach doskonałym rozwiązaniem jest dodawanie oferty do stron z kodami rabatowymi i kuponami.